Wie zijn wij

Eigenzinnig

De beauty van de natuur naar de consument brengen

Het begint met schoonheid. Met puur natuur, met authenticiteit, met uitstraling. Beauty Plants voegt er graag iets aan toe: een eigenzinnige kijk op de sierteelt. Op alle fronten willen we graag grenzen verleggen. In het assortiment. In de bedrijfsvoering. In de samenwerking met handelspartners. Als werkgever. Alleen door anders te denken kunnen we als relatief kleine speler excelleren in een wereldmarkt. En dat doen we.

Ambitieus? Ongetwijfeld. Maar als nieuwe generatie tuinbouwondernemers gaan we uitdagingen niet uit de weg. Want is het niet: als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg? Precies. Laat ons maar die rol van pionier spelen. Laat ons die nieuwe wegen inslaan. Om succes te boeken in een markt die te lang heeft gedaan wat-ie altijd deed.

Marktgericht & vernieuwend

Maasland, tegen de rand van het Westland. Dat is de plek waar Beauty Plants groeit en bloeit. Op vier locaties en zeven hectare specialiseren we ons in drie soorten: de Mandevilla, de Anigozanthos en de Camellia.

Plantenkwekers zijn we sinds 2002. In dat jaar schakelt Nol Koene over van paprika’s naar z’n eerste plant, de Camellia. Het is een overstap uit de massa van de groenten naar de
specialties in de sierteelt.

Met de toetreding van zonen Tim en Stef komt de groei in een stroomversnelling. Beiden brengen ondernemersbloed in het bedrijf, naast de teeltkennis van Nol. De nieuwe generatie denkt marktgericht. Zoekt naar een eigen positionering in de markt. En is niet bang voor het experiment. Niet alleen door te zoeken naar noviteiten, ook in een andere bedrijfsvoering. Meer automatisering bijvoorbeeld, om het werken in de glastuinbouw aantrekkelijker te maken.

Met Tim en Stef als aanjagers van vernieuwing en vader Nol staat er een stabiele basis. Tim als operationeel verantwoordelijke voor teelt en personeel, Stef voor verkoop en marketing, Nol als inkoper materialen en specialist financiën, certificering en teelt.